Παρασκευή, 16 Ιανουαρίου 2015

Οι Αστρολογικές έννοιες υπό Φιλοσοφική Προσέγγιση


Έτσι ο χρόνος είναι άρρητα συνδεδεμένος με την ανθρωπινή ύπαρξη. Ο χρόνος, σε μια τέτοια ερώτηση, έχει σημασία μόνο από την ύπαρξη του υποθετικού εάν. Φανταστείτε να κοιτάτε το ρολόι σας τι ώρα θα περάσει το μετρό από την έρημο Σαχάρα.





Οι φιλοσοφικές προσεγγίσεις είναι ουσιαστικά η πεμπτουσία της Αστρολογίας μιας και η βαθύτερη γνώση κάποιων εννοιών είναι απαραίτητη για να προσεγγιστεί η αλήθεια.

Ο Γενέθλιος χάρτης και το πότε και το εάν της επίτευξης:
Δεν είναι λίγες οι φορές που ο χρόνος εκδήλωσης ενός γεγονότος είναι πιο σημαντικός από το ίδιο το γεγονός. Ο μελετητής της Αστρολογίας (*κατ’ αρχήν) αλλά και ο ενδιαφερόμενος (εάν υπάρχει, κατ’ επέκταση) θα πρέπει να προσεγγίσουν σε πρώτη φάση όχι το πότε αλλά το εάν. Όχι το τι είναι ο χρόνος ή πότε φτάνει ο χρόνος αλλά ποιος είναι ο χρόνος.

Διότι ο χρόνος και το συμβάν της επίτευξης που απορρέει δια μέσω αυτού είναι άρρητα συνδεδεμένο με την «γενέθλια υπόσχεση» που υπαγορεύει ο χάρτης. Είναι ανώφελο, συμπερασματικά, να ρωτάμε για το πότε (χρονικά) χωρίς να γνωρίζουμε το πρώτιστο σημείο του χάρτη που είναι το εάν. Φανταστείτε έναν τυφλό να ρωτάει τι ώρα θα δει την ταινία που παίζει τώρα στο σινεμά. Είναι ανώφελο ή όχι;



Ο χρόνος λοιπόν είναι η επίζευξη σε ενότητα βιωμάτων του παρελθόντος που, προβαλλόμενα στον ορίζοντα του μέλλοντος, αποκρυσταλλώνονται σε ένα φευγαλέο, διαρκώς μεταβαλλόμενο, παρόν. Αυτός είναι ο ορισμός, που δίνει για το ποιος είναι ο χρόνος, κατά τον Γερμανό Φιλόσοφο Μαρτίνο Χαΐντεγκερ. Και τελικά ΕΜΕΙΣ είμαστε ο ίδιος ο χρόνος!!!!

Πως γίνεται και ΕΜΕΙΣ είμαστε τελικά ο ίδιος ο χρόνος ;
Θα πρέπει να ξεκαθαριστεί πως δεν πρέπει να εξετάζουμε τον άνθρωπο ως υλη , πνεύμα, νου, ψυχή, αδυναμίες, προτερήματα, μειονεκτήματα, γενετήσιες καταβολές και επίκτητες καταστάσεις. Ο Άνθρωπος ως μια έννοια με όλα αυτά και ακόμα περισσότερα στοιχεία συνθέτουν το ΕΙΝΑΙ που συμβολίζει την ύπαρξη. Έτσι ο σκοπός είναι η απαρχή και το ερέθισμα για την έννοια του χρόνου.
Ο Πάμπλο Νερουδα γραφεί στο ποίημα- ύμνο «Ίσως η παρουσία να είναι η απουσία»:

'Ισως η απουσία σου είναι παρουσία, χωρίς εσύ να είσαι,
χωρίς εσύ να πας να κόψεις το μεσημέρι
σαν ένα γαλάζιο λουλούδι, χωρίς εσύ να περπατάς
πιο αργά ανάμεσα στην ομίχλη και στους πλίνθους,
χωρίς εκείνο το φως που κρατάς στο χέρι
που ίσως άλλοι δεν θα δουν να χρυσίζει,
που ίσως κανείς δεν έμαθε ότι βλασταίνει
σαν την κόκκινη καταγωγή του τριαντάφυλλου,
χωρίς εσύ να είσαι, επιτέλους, χωρίς να έρθεις
απότομη, ερεθιστική, να γνωρίσεις τη ζωή μου,
καταιγίδα από ροδώνα, σιτάρι του ανέμου,
και από τότε είμαι γιατί εσύ είσαι,
και από τότε είσαι, είμαι και είμαστε,
και για χάρη του έρωτα θα είμαι, θα είσαι, θα είμαστε.


Έτσι καταλήγουμε σε ένα ύψιστο συμπέρασμα. Ο Κάθε Ένας, στον Παρόντα-μελλοντικό μα και Παρελθοντικό χρόνο, από εμάς είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα. Και έτσι πρέπει να επιχειρηθεί να αποκωδικοποιηθεί και να μελετηθεί. Αυτό που για εσάς είναι εντελώς φυσικό για έναν άλλο είναι αφύσικο. Ένα κατσικάκι , το οποίο μόλις γεννηθεί, δεν αποκλείεται να είναι ο μελλοντικός και εν δυνάμει επιβήτορας της ίδιας του της μάνας. Αυτό για το ζωικό βασίλειο είναι καθόλα φυσιολογικό (ίσως και επιβεβλημένο) ενώ για εμάς (που έχουμε γνωστική συνείδηση) είναι ανώμαλο και άρρωστο.
Για τον Πλάτωνα η πραγματικότητα για τη συντριπτική πλειονότητα των ανθρώπων δεν είναι παρά “σκιές” του “πραγματικού” κόσμου. Το ίδιο μήνυμα προσπαθεί να μεταφέρει η Χριστιανική θεώρηση λέγοντας ότι ο άνθρωπος δεν ζει πραγματικά (είναι “νεκρός” σύμφωνα με τη ρήση της Καινής Διαθήκης) και είναι βουτηγμένος στην αμαρτία. Ίδια είναι και η Ινδουιστική άποψη ότι ο άνθρωπος ζει στη Σαμσάρα, στο ψέμα και ότι αντί για την πραγματικότητα αντιλαμβάνεται τον κόσμο της Μάγια, της ψευδαίσθησης.

Dasein ist mit sein.:
Δηλαδή είμαι εκεί και είμαι μαζί. Ένας άνθρωπος είναι πάρων στο «κοσμικό ραντεβού» όταν μπορεί να καταλάβει ποιος είναι Αυτός και ποια η σχέση Αυτού με τον Χρόνο! Είναι εκεί όταν σαν Ολότητα και όχι ως υπολογιστής συντιθέμενος από πολλά ετερόκλητα τεμάχια που συνθέτουν ΑΥΤΟΝ δηλαδή τον Άνθρωπο. Φανταστείτε αυτό που λέμε καλό παιδί αλλά δεν στροφάρει. Αγαπά την γυναίκα του αλλά πάει κα με άλλες γιατί δεν μπορεί να αντισταθεί!! Δημιουργούμε μόνοι μας μια αντίφαση μέσα στο ίδιο το αντικείμενο.
Dasein (είμαι εκεί) και Mit sein (είμαι μαζί) είναι η διαδικασία με την οποία συγκροτούμε τον εαυτό μας και μέσω της οποίας αισθανόμαστε μέρος του εαυτού μας στους άλλους. Μέσα απ΄ αυτή την διαδικασία βιώνουμε την δική μας μεταμόρφωση και τις μεταμορφώσεις των άλλων. Το Dasein και το Mit sein είναι η αρχή της δημιουργίας αξιών και νοήματος. Το Dasein mit sein είναι η σχέση ASC + Πλούτωνα + Ήλιο. Η ενεργητική προσωπική μεταμόρφωση. Μια μεταμόρφωση η όποια μέσα από τον χάρτη υπάρχει και διαφαίνεται σε ένα μεγάλο βαθμό.

Η
επιτυχία πότε θα έρθει;
“Since I grew tired of the chase
And search, I learned to find;
And since the wind blows in my face,
I sail with every wind.”


Μετάφραση:

Από τότε που κουράστηκα να ψάχνω
έμαθα να βρίσκω
Από τότε που ένας άνεμος μου εναντιώθηκε
ταξιδεύω με όλους τους ανέμους.

Friedrich Nietzsche

Εάν υπάρχει και σε ποιο βαθμό θα διαφανεί από τον χάρτη τον γενέθλιο. Διότι η μη ευνοϊκή ύπαρξη ενός στοιχείου που να μας προϊδεάζει για την επίτευξη του ζητούμενου είναι ανάλογη με το ερώτημα γιατί κυνηγά ο σκύλος την ουρά του.

Ήλιος- Ποσειδώνας και Κρόνος –Πλούτωνας σε δυσαρμονία:
Ο αμοραλισμός προ των Πυλών. Πολλές φορές φαντάζει κυνικός αλλά ουσιαστικά ένας σύγχρονος του Μακιαβέλι. Μπορεί να φαντάζουν πολλά πράγματα ως ψεύδη αλλά είναι καλοειπωμένες αλήθειες. Π.Χ «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα». Όλοι βέβαια θα πουν όχι –όχι εγώ δεν το κάνω….

Αστρολογικό Απόφθεγμα:
« Τα πάντα εκπορεύονται από τον γενέθλιο χάρτη. Είναι ανώφελο να ρωτάς για το πότε εάν δεν αφουγκράζεσαι εάν προκύπτει το εάν»

Ανακοίνωση AstroLabor

Γράψτε ένα μήνυμα σας εδώ: